Πέμπτη, 10 Μαΐου 2018

Παρεμβάσεις ΔΕ: Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ ανοίγει τον δρόμο για την εφαρμογή της αξιολόγησης στα σχολεία

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ) πέρασε οριστικά τον Ρουβίκωνα. Τάσσεται απροκάλυπτα υπέρ της εφαρμογής της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού. Ανοίγει διάπλατα τις πόρτες για να περάσει και να εφαρμοστεί το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης για την αξιολόγηση και τις δομές πειθάρχησης.
Στη συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ την Τρίτη 8 του Μάη αυτή η πλειοψηφία σφράγισε τις πραξικοπηματικές ενέργειες που έκανε στη ΓΣ των προέδρων στις 28 Απρίλη.
Αυτή η ΓΣ προέδρων πήρε απόφαση με συντριπτική πλειοψηφία για την απόσυρση του σχεδίου νόμου της κυβέρνησης για τις δομές και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και με πλειοψηφία 56% περίπου αποφάσισε την αποχή των εκπαιδευτικών από κάθε διαδικασία αξιολόγησης.
Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας για την αποχή των εκπαιδευτικών απ’ τις διαδικασίες αξιολόγησης δεν έγινε αποδεκτό πραξικοπηματικά απ’ την συγκεκριμένη πλειοψηφία επειδή δεν συγκεντρώνει τα 2/3 των ψήφων των ΕΛΜΕ (66,7%) που χρειάζεται για απεργία.
Το Γενάρη του 2014 το ΔΣ της ΟΛΜΕ πήρε απόφαση για αποχή του κλάδου απ’ τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Ήταν αντικαταστατική εκείνη η απόφαση; Κανένας δεν είχε τολμήσει να την αμφισβητήσει. Και όμως τώρα την έγραψαν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους.
Επικαλέστηκαν ξεδιάντροπα (ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ) ότι οι συνθήκες το 2014 ήταν διαφορετικές και επέβαλαν εκείνη την απόφαση. Δηλαδή η αξιολόγηση του Αρβανιτόπουλου ήταν «κακή» ενώ τώρα η αξιολόγηση της σημερινής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι «καλή».
Επίσης επικαλέστηκαν (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ) ότι ο κλάδος έχει απόφαση υπέρ της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας απ’ το 8ο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε το 1997. Τόσο κοντά!!!!!
Τι κι αν υπάρχουν αποφάσεις απ’ τα συνέδρια του 2011 (15ο) και του 2013 (16ο) που τοποθετήθηκαν ξεκάθαρα ενάντια στην αξιολόγηση του σχολείου και των εκπαιδευτικών. Αυτές οι αποφάσεις δεν υπάρχουν για την συγκεκριμένη πλειοψηφία !!!! Αυτές τις αποφάσεις προσπάθησαν ανεπιτυχώς να καταργήσουν στο 18ο συνέδριο του κλάδου τον Ιούλιο του 2017.
Οι αποφάσεις αυτών των συνεδρίων (15ου-16ου) ήλθαν σαν απάντηση στις πολιτικές των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ – ΝΔ που στο πλαίσιο των μνημονιακών πολιτικών υλοποίησαν τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ του ΔΝΤ της ΕΕ και του ΣΕΒ. Οι κυβερνήσεις αυτές με βασικό στόχο τη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου, κατάργησαν και συγχώνευσαν σχολεία, αύξησαν τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, αύξησαν το ωράριο των εκπαιδευτικών, προσπάθησαν να απολύσουν εκπαιδευτικούς μέσω της διαθεσιμότητας. Νομοθέτησαν το αντιδραστικό πλαίσιο της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού με κύριους στόχους την κατηγοριοποίηση και την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου και την πειθάρχηση των εκπαιδευτικών. Η εμπειρία της αξιολόγησης του Αρβανιτόπουλου το 2014 είναι νωπή στον κλάδο.
Ο κλάδος απάντησε οργανωμένα στηριγμένος στις αποφάσεις των συνεδρίων του και πιο συγκεκριμένα του 16ου (Ιούλιος 2013) που έλεγε «Να μην περάσει οποιαδήποτε προσπάθεια εφαρμογής μηχανισμού αξιολόγησης..» και «Ακυρώνουμε στην πράξη τα μέτρα υλοποίησής της αξιολόγησης με συλλογική δράση. Κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου που αφορά στην αξιολόγηση.»
Σ’ αυτή την απόφαση στηρίχθηκε το ΔΣ της ΟΛΜΕ τον Γενάρη του 2014 και αποφάσισε αποχή απ’ την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Οι συνθήκες από τότε δεν έχουν αλλάξει. Οι ίδιες πολιτικές συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου εφαρμόζονται απ’ την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στη βάση των νέων μνημονίων που ψήφησαν από κοινού κυβέρνηση και κυβερνητική αντιπολίτευση. Προωθείται η περιφερειακή οργάνωση της εκπαίδευσης και η αυτόνομη λειτουργία του σχολείου. Η κύρια ευθύνη αυτής της λειτουργίας μεταφέρεται στους εκπαιδευτικούς. Η «ελεύθερη επιλογή σχολείου» κύρια συνταγή των νεοφιλελεύθερων πολιτικών του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ και η εφαρμογή του χρηματικού κουπονιού μαθητή που θα αποτελεί το μέσο χρηματοδότησης αυτού του σχολείου είναι προ των πυλών και για τη β/βάθμια εκπαίδευση (ήδη εφαρμόζεται στους παιδικούς σταθμούς). Οι ηλεκτρονικές εγγραφές που ήδη έχουν ξεκινήσει στα ΕΠΑΛ και από φέτος ξεκινούν και στα ΓΕΛ αποτελούν κομμάτι αυτών των επιδιώξεων.
Η αξιολόγηση του σχολείου και των εκπαιδευτικών που προωθεί η σημερινή κυβέρνηση δεν έχει άλλους στόχους απ’ αυτούς των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ-ΝΔ. Αδιάψευστος μάρτυρας τα συχαρίκια του ΟΟΣΑ για την εφαρμογή της αξιολόγησης απ’ τη σημερινή κυβέρνηση, όπως διατυπώθηκε μέσα απ’ την έκθεσή του για την Ελληνική εκπαίδευση τον Απρίλη του 2018. Άλλωστε οι κύριες δομές του μηχανισμού της αξιολόγησης έχουν παραμείνει αναλλοίωτες. Η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΑΔΙΠΔΕ) παραμένει ως κύριος εξωτερικός αξιολογητής του εκπαιδευτικού συστήματος. Μαζί με το ΙΕΠ και τα ΠΕΚΕΣ οργανώνουν και εξειδικεύουν τους αξιολογικούς στόχους που μπαίνουν στις σχολικές μονάδες απ’ το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση. Η αξιολόγηση αποτελεί τον πολιορκητικό κριό, το κύριο εργαλείο, για την εφαρμογή των πολιτικών που θα οδηγήσουν στην «ελεύθερη επιλογή σχολείου» με «αντικειμενικό» τρόπο σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ. Οι πολιτικές αυτές οδηγούν στη διαφοροποιημένη χρηματοδότηση των σχολείων, τη μετατροπή του μαθητή σε πελάτη, την άμεση χρηματοδότηση των ιδιωτικών σχολείων απ’ το δημόσιο κορβανά, την διαφοροποιημένη γνώση και το τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Όπου εφαρμόστηκαν αυτές οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές (ΗΠΑ, Αγγλία, Αυστραλία κλπ) οδήγησαν σε κλείσιμο χιλιάδων δημόσιων σχολείων, κυρίως στις πιο υποβαθμισμένες οικονομικά περιοχές. Αν το επιτρέψουμε το ίδιο θα συμβεί και εδώ με ένα σχολείο που θα γίνει ακόμη πιο ταξικό και πιο αποξενωμένο απ’ τις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Η στάση της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ) αντικειμενικά βάζει πλάτη στην εφαρμογή αυτών των πολιτικών. Έχει στόχο την παράλυση του εκπαιδευτικού κινήματος. Αυτή είναι η ουσία της πρακτικής τους.
Το 2014 το εκπαιδευτικό κίνημα αντιστάθηκε με αυταπάρνηση στην προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της κατηγοριοποίησής της. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί σ’ όλη την Ελλάδα δεν συμμορφώθηκαν, αρνήθηκαν να μπουν σε ομάδες αξιολόγησης, να συμπληρώσουν φόρμες και αριθμητικούς προσδιορισμούς κριτηρίων. Αυτή τη μεγάλη κατάκτηση του εκπαιδευτικού κινήματος εμείς δεν τη χαρίζουμε σε κανέναν. Με τον ίδιο τρόπο θα απαντήσουμε και τώρα. Το εκπαιδευτικό κίνημα όπως τότε έτσι και τώρα θα ξεπεράσει τα εμπόδια που βάζει ο κυβερνητικός συνδικαλισμός. Το Δημόσιο σχολείο δεν το χαρίζουμε σ’ όλους αυτούς που θέλουν να το μετατρέψουν σε εταιρία παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών και σε κέντρο οικονομικής κερδοφορίας.
Η απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ στις 28 Απρίλη που «καλεί τους συλλόγους και τους συναδέλφους σε αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης, αυτοαξιολόγησης, αποτίμησης» αποτελεί απόφαση του κλάδου.
Η ΓΣ των προέδρων των ΕΛΜΕ δίνει ένα σαφές πολιτικό μήνυμα στην κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην ψήφιση του νομοσχεδίου.
Το εκπαιδευτικό κίνημα θα ακυρώσει στην πράξη κάθε προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης.
Αθήνα 9/5/2018

Να σπάσει η συνωμοσία της σιωπής για το έγκλημα της Σ. Αραβίας σε βάρος του λαού της Υεμένης

Ανακοίνωση ΑΝΤΑΡΣΥΑ   Η βάρβαρη και εγκληματική επίθεση της πολεμικής αεροπορίας της Σαουδικής Αραβίας σε σχολικό λεωφορείο στην Υ...