Καμία συγκάληψη για τα Τέμπη! Κυριακή 26/1, 12μ, Καμάρα

Καμία συγκάληψη για τα Τέμπη! Κυριακή 26/1, 12μ, Καμάρα

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Απόφαση της Συνδιάσκεψης ΑΝΤΑΡΣΥΑ Θεσσαλονίκης-Κ. Μακεδονίας (21/6/2026)

Απόφαση της Συνδιάσκεψης ΑΝΤΑΡΣΥΑ Θεσσαλονίκης-Κ. Μακεδονίας (21/6/2026)

Μπροστά στις εξελίξεις που τρέχουν και με βάση τις συλλογικές μας αποφάσεις στην 6η Συνδιάσκεψη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και τη συνεδρίαση του ΠΣΟ στις 7/6 προχωράμε στα επόμενα βήματα:

  • οργανώνουμε μέσα από τις τοπικές πλατιά πολιτική εξόρμηση για τον πόλεμο τη σύνοδο του ΝΑΤΟ και την πιθανή επίσκεψη Τραμπ και υπουργών των ΗΠΑ, την ακρίβεια και την αντιλαϊκή πολιτική, τις ιδιωτικοποιήσεις. Όπως τονίζεται και στην Απόφαση του ΠΣΟ (7/6/26), «με βασικά υλικά που θα βάζουν στο κέντρο τα μεγάλα προβλήματα της εργατικής τάξης (ακρίβεια, στέγη, ενέργεια, υγεία, κ.ά.) και τους ανατρεπτικούς στόχους. Για την ΑΝΤΑΡΣΥΑ έχει κεντρική σημασία το θέμα του πολέμου, της πολεμικής προετοιμασίας και της Παλαιστίνης». Με εξόρμηση στις γειτονιές και τις πλατείες, αλλά και ανάρτηση πανό αντίστοιχα σε κάθε δήμο.

  • προχωράμε σε ειδικές παρεμβάσεις στην περιφέρεια με τις θέσεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ για τους φτωχομεσαίους αγροτοκτηνοτρόφους, την επίθεση που δέχονται και το αγροδιατροφικό ζήτημα.

  • Πραγματοποιούμε κεντρική πολιτική εκδήλωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, αμέσως μετά τις κινητοποιήσεις για τη σύνοδο του ΝΑΤΟ, με θέμα τις εξελίξεις και την πολιτική μας πρόταση με απεύθυνση πλατιά, καλώντας και το αγωνιστικό δυναμικό της μαχόμενης ριζοσπαστικής και αντικαπιταλιστικής αριστεράς και τις οργανώσεις της.

  • αναβαθμίζουμε τη συμβολή μας στην δουλειά των δημοτικών κινήσεων Ανυπακοή Αμπελοκήπων Μενεμένης, Πόλη Αλλιώς Νεάπολης-Συκεών και Πόλη Ανάποδα δήμου Θεσσαλονίκης. Στηρίζουμε τη δουλειά τους, το άπλωμα και το συντονισμό της δράσης τους. Οι τοπικές επιτροπές αναβαθμίζουν την παρέμβασή τους σε αυτό το μέτωπο και προσανατολίζονται στη συγκρότηση νέων κινήσεων

  • Στηρίζουμε τον αγώνα, με πρωτοβουλία της Πόλης Ανάποδα, για κλείσιμο του ΝΑΤΟϊκού στρατηγείου/Γ Σώματος Στρατού.

  • συμμετέχουμε και στηρίζουμε αποφασιστικά την Αντιπολεμική Δράση και τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει ενόψει της συνόδου του ΝΑΤΟ. Θα συμβάλλουμε αποφασιστικά σε μια μεγάλη αντιπολεμική διαδήλωση στις 6/7 στη Θεσσαλονίκη και αντίστοιχη δράση στις πόλεις της Κ. Μακεδονίας

  • είμαστε παρόντες στο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ που ξεκινά την Πέμπτη 26/6, στηρίζουμε το τραπεζάκι της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, τις εκδηλώσεις και την εξόρμηση της Αντιπολεμικής Δράσης

  • συμμετέχουμε στις πρωτοβουλίες των πολιτικών οργανώσεων για την ανάδειξη της δίκης της φασιστικής-παρακρατικής ΕΝΕΘ/Defend Salonica και το αίτημα για καταδίκη όλων των άμεσων και ηθικών αυτουργών και το ξήλωμά της

  • συμμετέχουμε στην συγκέντρωση στις 26/6 για αλληλεγγύη του αγώνα των 30 διωκόμενων προσφύγων του «καμπ» της Σιντικής Σερρών

  • στηρίζουμε την πορεία αλληλεγγύης στην Κοινότητα των Προσφυγικών και τους απεργούς πείνας, την Τρίτη 23/6 στις 19:00 στο Άγαλμα Βενιζέλου

  • στα πλαίσια του μαζικού κινήματος στηρίζουμε τις Παρεμβάσεις και τα εργατικά σχήματα στο εργατικό κίνημα και την Attack στο φοιτητικό. Συμβάλλουμε στην προσπάθεια συντονισμού των πρωτοβάθμιων σωματείων. Σε αυτό το πλαίσιο θα παλέψουμε για την επιτυχία της 24ωρης απεργίας σε μια σειρά κλάδους του ιδιωτικού τομέα στις 24/6 και για μια μαζική αντικυβερνητική-αντιπολεμική ανεξάρτητη εργατική συγκέντρωση στην Καμάρα στις 5/9, στις 6μμ, ενόψει της παρουσίας του Μητσοτάκη στα εγκαίνια της ΔΕΘ, με στόχο να γίνει σταθμός σε μια αγωνιστική πορεία του εργατικού και λαϊκού κινήματος.

  • Στους επόμενους μήνες και με βάση τις δυνατότητες θα προχωρήσουμε στην πραγματοποίηση φεστιβάλ με αντιπολεμικό χαρακτήρα

Στην κατεύθυνση αυτή συγκροτείται και το Κεντρικό Συντονιστικό, το οποίο θα αποτελούν 9 μέλη από την Θεσσαλονίκη, από τους οποίους οι 6 είναι οι εκλεγμένοι/ες στο Π.Σ.Ο. καθώς και από 1 εκπρόσωπος των Τ.Ε. της περιφέρειας Κ. Μακεδονίας.

Η υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού προϋποθέτει τις συνελεύσεις των τοπικών επιτροπών έως και το τέλος του Αυγούστου και τη συγκρότηση των συντονιστικών τους, καθώς και εκ νέου συνδιάσκεψη της Κεντρικής Μακεδονίας σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Συναδιάσκεψη ΑΝΤΑΡΣΥΑ.png


Σάββατο 20 Ιουνίου 2026

ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Αναβιώνει η εποχή Πιουριφόι! Ξανά στη φυλακή ο Αλ. Γιωτόπουλος

5c4e0d2f-9587-4c84-bfb9-cbf1c637fcd1.jpg

Αναβιώνει η εποχή Πιουριφόι! Ξανά στη φυλακή ο Αλ. Γιωτόπουλος

Επέστρεψε στη φυλακή ο Αλέξανδρος Γιωτόπουλος.

Αναβιώνει η εποχή του Πιουριφόι! Ο διαβόητος εκπρόσωπος του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού στην Ελλάδα του 1950, που φωτογραφιζόταν με τα πόδια πάνω στο γραφείο του Έλληνα πρωθυπουργού, υπαγόρευε δημόσια στην κυβέρνηση το πλειοψηφικό εκλογικό σύστημα. Και, βέβαια, εισακουόταν…

Με ανάλογο τρόπο το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ, έσπευσε να υπαγορεύσει στη δικαστική και πολιτική εξουσία της Ελλάδας την αναίρεση της Απόφασης του Συμβουλίου Εφετών Πειραιά για την υφ’ όρον αποφυλάκιση του Αλέξανδρου Γιωτόπουλου μετά από 24 χρόνια. Μιας απόφασης που μεταξύ άλλων, συνεκτιμούσε και λόγους υγείας του 82χρονου πολυϊσοβίτη.

«Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι βαθιά απογοητευμένες από την απόφαση του Εφετείου Πειραιά να απελευθερώσει τον Αλέξανδρο Γιωτόπουλο. Υποστηρίζουμε σθεναρά τις προσπάθειες του Αναπληρωτή Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου ο οποίος άσκησε έφεση για την ακύρωση της υπό όρους απελευθέρωσης και καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να κάνει ό,τι μπορεί για να επιστρέψει ο Γιωτόπουλος στη φυλακή», έγραφε η ανακοίνωση. Σαφέστερα δε γίνεται. «Δεν ανέλαβε ποτέ την ευθύνη ούτε εξέφρασε μεταμέλεια», αναφερόταν σε άλλο σημείο.

Η κυβέρνηση και οι κύκλοι της, με διάφορους τρόπους, με τη συνεπικουρία της Ντόρας Μπακογιάννη, έκανε επίσης σαφή τη διαφωνία της με την –νομική, μην ξεχνάμε- απόφαση αποφυλάκισης.

Μετά από τον επικοινωνιακό θόρυβο που ξεσηκώθηκε, με απόφαση του Αρείου Πάγου ο Αλέξανδρος Γιωτόπουλος οδηγήθηκε ξανά στη φυλακή, ύστερα από  αλλεπάλληλες μεταφορές από τον Κορυδαλλό στη ΓΑΔΑ, στην Εισαγγελία και ξανά στον Κορυδαλλό, με το επικοινωνιακό σόου μάλιστα της φωτογραφίας με τις χειροπέδες, που δόθηκε βορά στην ακροδεξιά, την Πρεσβεία και την κυβέρνηση.

Η μη αναδρομικότητα της δυσμενούς μεταβολής, που διδάσκεται στα πρώτα έτη της Νομικής, η διάκριση των εξουσιών και ο νομικός πολιτισμός, κουρελόχαρτα…

Η απόφαση της αναίρεσης της αποφυλάκισης, προφανώς εκ συμπτώσεως, αναφέρει πως «ουδέποτε αποδέχθηκε τις πράξεις του, ούτε εξέφρασε μεταμέλεια»…

Το να μεταμεληθεί κάποιος για πράξεις που δεν παραδέχεται, θα παραβίαζε την κοινή λογική. Η αστική εξουσία ωστόσο, δε διστάζει να παραβιάζει τους ίδιους τους νόμους της.

Να ισχύσει η απόφαση αποφυλάκισης του Αλέξανδρου Γιωτόπουλου.

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2026

Απόφαση του ΠΣΟ της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, Κυριακή 7 Ιούνη 2026

Απόφαση του ΠΣΟ της ΑΝΤΑΡΣΥΑ Κυριακή 7 Ιούνη 2026

Για τις πολιτικές εξελίξεις και για την υλοποίηση της απόφασης της 6η Συνδιάσκεψης

  1. Οι εξελίξεις του τελευταίου διαστήματος σε διεθνές επίπεδο

Η ιμπεριαλιστική επίθεση ΗΠΑ-Ισραήλ στο Ιράν και η συνεχιζόμενη πολεμική αντιπαράθεση, αποτελεί βασικό στοιχείο των διεθνών εξελίξεων με πολύπλευρες επιδράσεις. Επιδρά καταρχάς στην ασθενικά αναπτυσσόμενη καπιταλιστική οικονομία, ενώ η μεταφορά του αυξημένου ενεργειακού κόστους και των συνέπειων του, προκαλούν νέα αλλεπάλληλα κύματα ακρίβειας και πλήττουν το ήδη μειωμένο εργατικό εισόδημα. Επίσης, προωθούνται μαζικές περικοπές κοινωνικών δαπανών (παιδεία, υγεία πρόνοια, στέγαση κ.α.) υπέρ της πολεμικής οικονομίας.

Οι αρνητικές εκτιμήσεις για την παγκόσμια οικονομία ήταν παρούσες και πριν την έναρξη των πολεμικών επιχειρήσεων στο Ιράν. Πλέον, τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία καταγράφουν πτώση ρυθμών ανάπτυξης σε όλες τις μεγάλες καπιταλιστικές οικονομίες, ειδικά στις ευρωπαϊκές.

Η ΕΕ αξιοποιεί την αντιπαράθεση με τη Ρωσία η οποία αντιμετωπίζεται σαν το νέο μεγάλο εχθρό της Ευρώπης που για την αντιμετώπιση του χρειάζεται η στροφή στη πολεμική οικονομία – προετοιμασία και αντίστοιχη αλλαγή των Ευρωπαϊκών κοινωνιών σε ολοένα και περισσότερο αντιδραστικό πλαίσιο. Για μια ακόμη φορά και σε συνθήκες μαζικών περικοπών κοινωνικών δαπανών η ΕΕ δίνει πακτωλό ευρώ στην πολεμική οικονομία και ετοιμάζει νέες ενισχύσεις προς τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Οι ΗΠΑ και το Ισραήλ δυσκολεύονται σε Ιράν και Λίβανο. Η παντοδυναμία των ΗΠΑ έχει πληγεί σημαντικά στα μάτια του κόσμου όλου του πλανήτη, από την αντίσταση του λαού σε Ιράν και Λίβανο Παράλληλα μέσα στις ΗΠΑ έχει αναπτυχθεί ένα μαζικό αντιπολεμικό κλίμα. Όπως φάνηκε και από τις μαζικές κινητοποιήσεις της νεολαίας στη Γερμανία για το θέμα της στράτευσης, οι λαοί στη δύση δεν θέλουν να πολεμήσουν.

Επόμενος στόχος των ΗΠΑ είναι η Κούβα. Το σχέδιο επίθεσης απέναντι στον Κουβανικό λαό μπαίνει στην τελική ευθεία. Η επιθετική εξοντωτική πολιτική και το οικονομικό, επιστημονικό, ενεργειακό εμπάργκο μεγαλώνουν. Παράλληλα αναπτύσσεται και προεργασία για στρατιωτική επέμβαση. Σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, χρειάζεται να ενισχύσουμε τις πρωτοβουλίες για να δυναμώσει η διεθνιστική αλληλεγγύη στον Κουβανικό λαό.

O ανταγωνισμός για την παγκόσμια καπιταλιστική ηγεμονία μπαίνει σε μια φάση όπου δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο ενός μεγάλου πολέμου. Αυτό υπογράμμισε και η συνάντηση Τραμπ-Σι. Παράλληλα η ανθεκτικότητα της Κίνας στην επίθεση που δέχθηκε με τους δασμούς και η εμφανής αδυναμία των Αμερικανών να κερδίσουν τον πόλεμο με το Ιράν έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα.

Το θέμα του πολέμου με τις επιδράσεις του σε όλους τους τομείς της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτικής ζωής θα αποτελέσει ένα από τα κεντρικά ζητήματα της επόμενης περιόδου. Όλοι ετοιμάζονται για την επόμενη μεγάλη «μάχη», την επόμενη μεγάλη πολεμική κρίση και το γεγονός αυτό προκαλεί ήδη μεγάλες αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στο εσωτερικό των καπιταλιστικών κοινωνιών, με τον πόλεμο και την πολεμική οικονομία να έρχονται στο προσκήνιο της ταξικής και πολιτικής αντιπαράθεσης. Η μεγάλη δυσκολία διαχείρισης της κατάστασης στην οικονομία και της υποχώρησης του δυτικού καπιταλισμού εκδηλώνεται με μια πρωτοφανή πολιτική κρίση, στις χώρες του πυρήνα της καπιταλιστικής Δύσης.

  1. Τα μάτια στην Παλαιστίνη

Το ζήτημα της συνεχούς έκφρασης αλληλεγγύης στο λαό της Παλαιστίνης αποτελεί κεντρικό καθήκον για την ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Οι πρωτοβουλίες του March to Gaza και του Global Sumud Flotilla έδειξαν ότι μπορούν να αναπτύσσονται πολιτικές και κοινωνικές πρωτοβουλίες που να εμπνέουν τους λαούς, να δημιουργούν εφιάλτες στους σιωνιστές, αλλά και να καταδεικνύουν τη συνενοχή των κυβερνήσεων των χωρών ΝΑΤΟ και ΕΕ, μαζί και της Ελλάδας.

Οι αποστολές του GSF με την ηρωική στάση των αγωνιστών και αγωνιστριών που συμμετείχαν κατάφεραν να πετύχουν ένα σαφέστατο πλήγμα απέναντι στο Ισραήλ. Η 2η αποστολή κατάφερε να πέσουν ξανά τα μάτια στον ηρωικό λαό της Παλαιστίνης, να αναδείξει το πραγματικό πρόσωπο του κράτους-δολοφόνου και ανάγκασε μια σειρά αστικές κυβερνήσεις να καταδικάσουν τα πειρατικά ρεσάλτα του Ισραήλ και τα βασανιστήρια. Τα βασανιστήρια των μελών του στόλου έδειξαν σε όλον τον κόσμο τι είναι το Ισραήλ. Το κίνημα αλληλεγγύης στην Ελλάδα στάθηκε δίπλα στους απαχθέντες με διαμαρτυρίες και δυναμική πορεία στην Ισραηλινή πρεσβεία.

Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι-ες που η σ. Χριστίνη Δέση-Λουκά, ο σ. Παντελής Βλάχας, ο Κωστής Πλεύρης και ο Παντελής Λούβρος συμμετείχαν σε αυτές τις αποστολές και με τη στάση τους ανέδειξαν τα ιδανικά για τα οποία παλεύουμε. Οι σύντροφοι/σσες μας που ταξίδεψαν προς τη Γάζα, επέστρεψαν νικητές!

Το επόμενο διάστημα χρειάζεται να αναδείξουμε τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης και τους βαθιούς δεσμούς και σχέσεις με το κράτος του Ισραήλ, η οποία επιλέγει να συνεχίσει τον σφιχτό εναγκαλισμό με το κράτος-τρομοκράτη και να συρθεί μαζί του στον βούρκο και τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Γι’ αυτό τα πλοκάμια του Ισραήλ πρέπει να κοπούν. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, μέσα από την παρέμβαση της σε εργατικά σωματεία και τοπικές κινήσεις, αλλά και αυτοτελώς, θα συμβάλλει σε αγώνες ενάντια: Στην αιματοβαμμένη σχέση του ελληνικού καπιταλισμού με το κράτος τρομοκράτη. Στη αυξανόμενη διείσδυση εταιρειών ισραηλινών συμφερόντων στη χώρα. Σε ερευνητικά προγράμματα στα πανεπιστήμια που υπάρχει συνεργασία. Στην άλωση ολόκληρων περιοχών που χαρακτηρίζονται ως "στρατηγικές επενδύσεις" για χάρη των ισραηλινών επενδυτών!

  1. Ο ανταγωνισμός των αστικών τάξεων σε Ελλάδα και Τουρκία

Όπως εκτιμά η πολιτική απόφαση της 6ης Συνδιάσκεψης κρίσιμη πλευρά αποτελεί η ένταση του ανταγωνισμού με την αστική τάξη της Τουρκίας, η οποία μετατρέπει την Ελλάδα σε «στρατηγικό βάθος» του Ισραήλ και el dorado για τις αμερικάνικες πολυεθνικές εξόρυξης στις ΑΟΖ.

Το τελευταίο διάστημα έχουμε σημαντικές εξελίξεις στο πεδίο του ανταγωνισμού των αστικών τάξεων Ελλάδας και Τουρκίας. Η κυβέρνηση Ερντογάν θέλει να προωθήσει στη βουλή νομοσχέδιο που θα αποτυπώνονται τα όρια της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) και της υφαλοκρηπίδας, σύμφωνα με την προσέγγιση της Τουρκίας. Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση από την ελληνική κυβέρνηση του «Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού» (ΘΧΣ) στο πλαίσιο απαίτησης της ΕΕ όπου αποτυπώθηκαν οι ελληνικές διεκδικήσεις για ΑΟΖ.

Ο έλεγχος της Ανατολικής Μεσογείου, των ενεργειακών πόρων και δρόμων αποτελεί μεγάλο διακύβευμα. Ο άξονας Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ με την κηδεμονία των ΗΠΑ ρίχνει λάδι στη φωτιά των ανταγωνισμών στην περιοχή. Το Ισραήλ βλέπει την Ελλάδα ως μοχλό πίεσης προς την Τουρκία και από την άλλη το ελληνικό κεφάλαιο επιδιώκει να χρησιμοποιήσει αυτή τη συμμαχία (και τη σύμπραξη με τις ΗΠΑ) για να ενισχυθεί έναντι της Τουρκίας.

Γι΄ αυτό η κυβέρνηση προωθεί όλο και περισσότερο τη στρατηγική συμμαχία με ΗΠΑ-Ισραήλ. Η στάση του υπουργείου άμυνας είναι χαρακτηριστική με το βαθμό εμπλοκής στο πόλεμο εναντίον του Ιράν και τη δηλωμένη διαθεσιμότητα για στρατιωτική συμμετοχή στα στενά του Ορμούζ στο πλάι του ναυτικού των ΗΠΑ και υπέρ των συμφερόντων των Ελλήνων εφοπλιστών.

Παράλληλα η συμφωνία για τις εξορύξεις στο Ιόνιο και η προετοιμασία εγκατάστασης και μεταφοράς του αμερικάνικου LNG αποτελούν πολύ σημαντικές πλευρές για τα σχέδια του ελληνικού καπιταλισμού. Ειδικά είναι το ζήτημα του κέντρου μεταφοράς του αμερικάνικου LNG προς την ανατολική Ευρώπη αποτελεί ισχυρή πλευρά της αμερικάνικης πολιτικής, στη περιοχή που θα παίξει ρόλο και στον ελληνοτουρκικό ανταγωνισμό.

Επιπλέον η κυβέρνηση της ΝΔ, που έχει μεγάλη πολιτική φθορά, θέλει να στρέψει την προσοχή του κόσμου στα ελληνοτουρκικά, όπου ο Μητσοτάκης πουλάει το αφήγημα του κατάλληλου ηγέτη.

Η εργατική τάξη σε Ελλάδα, Τουρκία και Κύπρο δεν πρέπει να γίνει θυσία για τα κέρδη του κεφαλαίου. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ στηρίζει τον κοινό διεθνιστικό αγώνα των εργατικών τάξεων και των λαών σε Ελλάδα και Τουρκία, την πάλη για την ειρήνη στην περιοχή ενάντια στους καπιταλιστικούς και ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς. επιδιώκουμε την οικοδόμηση σχέσεων με τις επαναστατικές διεθνιστικές οργανώσεις στην Τουρκία και όλη την περιοχή. Θα πάρει πρωτοβουλίες που στοχεύουν στον εργατικό διεθνισμό, την κοινή πάλη και την ειρήνη μεταξύ των λαών της περιοχής.

  1. Για την αντιδραστική αναδιάταξη του πολιτικού συστήματος στην χώρα

Η φθορά της κυβέρνησης και η κρίση του πολιτικού συστήματος εντείνεται από τις συνέπειες που έχει η πορεία της εγχώριας οικονομίας, την ληστεία του ΟΠΕΚΕΠΕ και τα σκάνδαλα. Το αφήγημα για μια χώρα πιο παραγωγική, πιο σύγχρονη, πιο ισχυρή, δεν πείθει τα εργατικά, λαϊκά στρώματα που συντρίβονται από την ακρίβεια, τους άθλιους μισθούς, τα εξοντωτικά νοίκια, την εργασιακή εκμετάλλευση και το μπαράζ ιδιωτικοποιήσεων.

Σταθερότητα για την κυβέρνηση σημαίνει συνέχιση και κλιμάκωση της ίδιας αντεργατικής πολιτικής προς όφελος των κερδών του κεφαλαίου και της πολεμικής οικονομίας (η ανανέωση της θητείας του κεντρικού τραπεζίτη Γ. Στουρνάρα είναι συμβολική και χαρακτηριστική).

Η κυβέρνηση της ΝΔ πανηγυρίζει για την «αύξηση των επενδύσεων», όταν αυτές προέρχονται κυρίως από τις ιδιωτικοποιήσεις, τις εργολαβίες και τις απευθείας αναθέσεις παραγωγικών τομέων και υπηρεσιών που εντάσσονταν στη δημόσια σφαίρα. Παράλληλα, με εξοργιστικό τρόπο, καμαρώνει για τη «γρήγορη αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέους με τον πιο ταχύ ρυθμό στον πλανήτη» και την πρόωρη αποπληρωμή του (καλοπληρωτές στην πλάτη του λαού). Ισχυρίζεται ότι «για κάθε 1 δισεκατομμύριο που αποπληρώνουμε γλιτώνουμε 30 εκατ. ευρώ». Να διευκολύνουμε δηλ. τους δανειστές, ξεζουμίζοντας τους εργαζόμενους με τα ματωμένα πλεονάσματα. Για να μην ξεχνάει βέβαια και τους εγχώριους τραπεζίτες ο Πιερρακάκης κορδώνεται για τα νέα «θαλασσοδάνεια» στο κεφάλαιο «το 2019 η πιστωτική επέκταση προς τον ιδιωτικό τομέα ήταν αρνητική, στο 0,4%. Tην περίοδο 2022 2025 η Ελλάδα είχε μέσο ετήσιο ρυθμό πιστωτικής επέκτασης προς τις επιχειρήσεις 10,9% ετησίως».

Παράλληλα η κυβέρνηση φέρνει το νέο αντιρατσιστικό νόμο ενάντια στο άσυλο, τον τρίτο κατά σειρά μέσα σε ένα χρόνο(!) προβλέποντας διαδικασίες απελάσεων εξπρές, φυλακίσεις. Πρακτικά δεν υπάρχει καμία δυνατότητα νομιμοποίησης πρόσφυγα που θα βρεθεί στη χώρα! Διαφορετικά παραμονεύουν τα στρατόπεδα συγκέντρωσης που δημιούργησε η κυβέρνηση.

Σε αυτό το πλαίσιο, μορφοποιούνται οι τάσεις συντηρητικής-αντιδραστικής αναδιάρθρωσης του αστικού πολιτικού συστήματος. Τα δύο νέα κόμματα (ΕΛΑΣ και Ελπίδα Δημοκρατίας) έχουν έντονες αναφορές και ταυτοτικό στίγμα τον «πατριωτισμό» μαζί με μπόλικη δημιουργική ασάφεια και τετριμμένες κοινολογίες (που θα μπορούσε να αποδεχτεί κάθε συστημικό κόμμα) και θέλουν να προβάρουν τη φανέλα της εναλλακτικής λύσης απέναντι στη ΝΔ και τον Μητσοτάκη.

Το κόμμα Τσίπρα (ΕΛΑΣ), στοχεύει στην βαθύτερη ανασύνθεση της «αριστεράς» της αστικής διαχείρισης, σε μια ανοιχτά αστική «αριστερά» χωρίς υποκρισίες και δεσμεύσεις σε διακηρύξεις. Θα προκαλέσει άμεσα διεργασίες, ρήξεις, αποσχίσεις, διάλυση ή μεγαλύτερη κονιορτοποίηση στον αστερισμό των λεγόμενων προοδευτικών, δημοκρατικών δυνάμεων και των πολλαπλών διασπάσεων του κυβερνητικού ΣΥΡΙΖΑ του 2015. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κόμμα υπό αναστολή, η Ν.Ε.ΑΡ. διασπάστηκε, το ΠΑΣΟΚ με τον δισυπόστατο εαυτό συνεχίζει να ταλαντεύεται ανάμεσα στην κριτική συμπόρευση με τη ΝΔ και το «δεξιό, ακραίο» κέντρο που έχει διεκδικητές και το κόμμα Τσίπρα και το κόμμα Καρυστιανού. Το κόμμα Καρυστιανού (Ελπίδα για Δημοκρατία) αποτελεί ένα αρχηγικό μόρφωμα με εθνικοπατριωτικό στίγμα. Προβάλει ως κεντρικό στοιχείο την ηθική αγανάκτηση και την αντιδιαφθορά και έχει πολύ συντηρητικές θέσεις στα κρίσιμα ζητήματα.

Και τα δύο κόμματα (ΕΛΑΣ και Ελπίδα Δημοκρατίας) μέσα από τις προγραμματικές τους διακηρύξεις συμπίπτουν αρκετά στη στρατηγική του «εκσυγχρονισμένου» καπιταλισμού (συνεχείς επαναλήψεις των λέξεων «ισονομία», «δικαιοσύνη», «αξιοκρατία», «αληθινή δημοκρατία», «παραγωγική ανασυγκρότηση», απογυμνωμένων από το ταξικό τους περιεχόμενο. Καμιά κουβέντα για την οικονομική εκμετάλλευση που γεννά η καπιταλιστική ιδιοκτησία και την ανισότητα, ανισονομία, αδικία και καταπάτηση της δημοκρατίας που γεννά στην κοινωνία η ληστρική εκμετάλλευση. Με επικλήσεις για «κάθαρση», «μηδενική ανοχή στη διαφθορά», μπόλικη σκανδαλολογία που θυμίζει έντονα το «βρώμικο 89» αλλά και την επιχείρηση «καθαρά χέρια» στην Ιταλία. Και πως θα έρθει αυτή; Όπως σπεύδουν να μας διαβεβαιώσουν μέσω «αποκατάστασης της λειτουργίας των θεσμών» και όχι μέσω ρήξης με τα συμφέροντα των ισχυρών του πλούτου και της εξουσίας που συνεπάγεται τη ρήξη και ανατροπή των υπαρχόντων θεσμών και νόμων, πάνω στους οποίους γιγαντώνεται η διαφθορά. Είναι επανάληψη του γνωστού παραμυθιού «οι θεσμοί και οι νόμοι είναι καλοί αλλά δεν εφαρμόζονται». Στο λεξιλόγιό τους τα μνημόνια, το δημοσιονομικό σφαγείο της ΕΕ, η αποπληρωμή του χρέους, οι τράπεζες, οι ιδιωτικοποιήσεις, οι αντεργατικοί νόμοι, το ΝΑΤΟ, ο άξονας με το κράτος δολοφόνο του Ισραήλ και οι πολεμικές δαπάνες απουσιάζουν σκόπιμα διότι προφανώς τα αποδέχονται και θα κινηθούν πλήρως υπό το πλαίσιο τους.

Δεν αποκλείεται ακόμα η διαμόρφωση συμμαχιών και «μετώπων» για μια κυβερνητική λύση χωρίς Μητσοτάκη, με την ίδια πολιτική, ασχέτως επικεφαλής. Στη συζήτηση υπάρχει ακόμη το κόμμα Σαμαρά, ενώ προσφάτως ανακοινώθηκε η επιδίωξη για νέο κόμμα από το Κασιδιάρη.

Συνολικά, το αστικό πολιτικό κομματικό σύστημα κινείται προς τα δεξιά με ιδιαίτερο στοιχείο του την εμφάνιση νέων «ιδιόκτητων» αρχηγικών κομμάτων, επιδιώκοντας να κλείσουν το κοινωνικό ρήγμα που άνοιξε τα τελευταία χρόνια και να ενσωματώσουν την έντονη κοινωνική δυσαρέσκεια που υπάρχει. Ωστόσο η πολιτική κρίση δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί εύκολα. Η μετατόπιση από την πολιτική στα πρόσωπα είναι δείγμα της αδυναμίας της αστικής πολιτικής σε όλες τις εκδοχές να προβάλλει μια θετική πολιτική πρόταση.

Η ρευστή αυτή κατάσταση αφήνει σημαντικό χώρο, αριστερού, εργατικού και νεολαιίστικου δυναμικού στο οποίο μπορεί να επιδράσει πιο μαζικά η αντικαπιταλιστική αριστερά.

Από τους «διεκδικητές» αυτού του χώρου, είναι και το ΚΚΕ δεν έχει γραμμή ανατροπής της κυρίαρχης πολιτικής. Εξακολουθεί να κινείται σε μια λογική αγωνιστικών παρεμβάσεων χαμηλών τόνων ενώ κινείται όλο και περισσότερο με πιο κοινοβουλευτικά χαρακτηριστικά και αποφεύγει την κλιμάκωση της ταξικής πάλης και την όξυνση της πολιτικής κρίσης.

Το ΜΕΡΑ25 προσπαθεί, να εμφανιστεί ως πόλος ευρύτερης συσπείρωσης του αριστερού, ριζοσπαστικού δυναμικού. Αποφεύγει το αντικαπιταλιστικό πρόγραμμα μέσω της ανάλυσης ότι η τεχνοφεουδαρχία έχει καταργήσει τον καπιταλισμό και η πρόσοδος το καπιταλιστικό κέρδος, όπως και το στόχο της εξόδου της Ελλάδας από το ΝΑΤΟ, μέσω του αφηρημένου στόχου για διάλυση του ΝΑΤΟ ή και αποχώρηση της Ευρώπης από αυτό.

Η ΛΑΕ και η ΑΡΑΣ διακρίνονται για τον πολιτικό τυχοδιωκτισμό τους. Μέχρι πρόσφατα ήταν με το ΜΕΡΑ25 και την τεχνοφεουδαρχία, τώρα με τον λεγόμενο «αντιιμπεριαλιστικό» πόλο, αλλά και με την υποταγή στους συσχετισμούς και στις διοικήσεις στα ΑΕΙ και με εχθρική στάση απέναντι στις αγωνιστικές πρωτοβουλίες.

Στο κέντρο της προσοχής και της παρέμβασή μας είναι οι χιλιάδες αγωνιστές και αγωνίστριες που μένουν μετέωροι, που φαίνεται ότι δεν πείθονται από την αστική «δημοκρατική αντιπολίτευση», ενώ αναγνωρίζουν τα όρια του ΚΚΕ, ή τις αποτυχημένες σοσιαλδημοκρατικές συνταγές του ΜέΡΑ25. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ με βάση την πολιτική της πρόταση απευθύνει κάλεσμα στους χιλιάδες αγωνιστές, αγωνίστριες και σε δυνάμεις της μαχόμενης, ανατρεπτικής και αντικαπιταλιστικής αριστεράς, σε όλους όσους παλέψαμε μαζί τα προηγούμενα χρόνια στα κρίσιμα μέτωπα.

  1. Η δική μας απάντηση

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ επικοινωνεί με τις διαθέσεις και την ασφυξία που νοιώθει ο κόσμος ενάντια στην κυβέρνηση και στο πολιτικό σύστημα. Παρεμβαίνει μέσα στο πολύμορφο και αντιφατικό ρεύμα ριζοσπαστικοποίησης, που εκδηλώνεται με μεγάλη δύναμη σε κινητοποιήσεις όπως των Τεμπών, τις διαδηλώσεις για την Παλαιστίνη, στις αντιπολεμικές κινητοποιήσεις, στους μαχητικούς εργατικούς αγώνες. Παράλληλα επιχειρεί να βαθύνει πολιτικά και αγωνιστικά τις λαϊκές διαθέσεις ώστε να δημιουργηθεί ρήγμα στην αστική πολιτική και ανατροπής της επίθεσης και όχι αλλαγή διαχειριστή χωρίς αλλαγή πολιτικής.

Η δική μας απάντηση στις πολλαπλές ανάγκες της περιόδου έχει κέντρο βάρους την συγκρότηση εργατικού, λαϊκού, ανατρεπτικού πόλου κοινωνικής και πολιτικής αντιπολίτευσης, με στόχευση την αντικαπιταλιστική ανατροπή της επίθεσης, της πολιτικής κυβερνήσεων, κεφαλαίου, ΕΕ και της πολεμικής στρατηγικής ΗΠΑ, ΝΑΤΟ στην περιοχή μας.

Σύμφωνα με την 6η Συνδιάσκεψη, η πρόταση μας συμπυκνώνεται στον πολιτικό στόχο: Παλεύουμε για την ανατροπή της κυβέρνησης της ΝΔ και της πολιτικής του κεφαλαίου και της ΕΕ, ενάντια στην συναίνεση των ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ακροδεξιάς Ελληνικής Λύσης. Για να βαθύνει η κρίση του συστήματος, να οδηγήσει σε ρωγμή και ανατροπές της κυρίαρχης πολιτικής, να ανοίξει ο δρόμος για τις επαναστατικές αλλαγές, για την εργατική εξουσία.

Ο στόχος ανατροπής της καπιταλιστικής επίθεσης δεν μπορεί να επιτευχθεί με λογική ανάθεσης σε καμία κυβέρνηση που θα κινείται στο πλαίσιο του συστήματος, ούτε κρίνεται κυρίως σε κοινοβουλευτικούς συσχετισμούς και εκλογικά ποσοστά.

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, θεωρεί ότι «βάθρα» υλοποίησής του αποτελούν:

  1. Ο δρόμος του αγώνα και του ανατρεπτικού εργατικού κινήματος.

Ο μαζικός εργατικός και λαϊκός ξεσηκωμός, με κέντρο ένα ταξικά ανασυγκροτημένο εργατικό και λαϊκό κίνημα, για «ψωμί, δουλειά, ελευθερία, ειρήνη».

  • Παλεύουμε για εργατικές κατακτήσεις για τα ζωτικά ζητήματα της εργατικής τάξης: μισθοί, ακρίβεια, εργασιακές σχέσεις, δημόσια κοινωνικά αγαθά, λαϊκές και δημοκρατικές ελευθερίες κ.α.

  • Προβάλλουμε πολιτικούς ανατρεπτικούς στόχους. Για δημόσια αγαθά και κρατικοποιήσεις με εργατικό έλεγχο, βαριά φορολογία του κεφαλαίου, απομάκρυνση των βάσεων, διαγραφή του χρέους, έξοδο από το ΝΑΤΟ και την ΕΕ, καμία συμμαχία με το Ισραήλ. Για την ανατροπή της αντεργατικής, πολεμικής, αντιδημοκρατικής εκστρατείας του κεφαλαίου, της πολεμικής οικονομίας και των Προγραμμάτων Σταθερότητας.

  1. Προβάλλουμε την ανάγκη για μια άλλη αριστερά, αντικαπιταλιστική και ανατρεπτική.

Παλεύουμε για την ανασυγκρότηση και την συσπείρωση των δυνάμεων της ανεξάρτητης αντικαπιταλιστικής αντιιμπεριαλιστικής επαναστατικής, κομμουνιστικής αριστεράς, που θα θέτει σταθερά την ανάγκη και θα συγκεντρώνει δυνάμεις για συνολικό αντικαπιταλιστικό αγώνα, για την επαναστατική ανατροπή, για τον σοσιαλισμό, κομμουνισμό της εποχής μας.

  1. Βήματα για την υλοποίηση της απόφασης της 6η Συνδιάσκεψης

Ξεχωρίζουμε την ανάγκη μιας πλατιάς πολιτικής καμπάνιας με την απόφαση της 6ης συνδιάσκεψης της ΑΝΤΑΡΣΥΑ με βασικά υλικά που θα βάζουν στο κέντρο τα μεγάλα προβλήματα της εργατικής τάξης (ακρίβεια, στέγη, ενέργεια, υγεία, κ.α.) και τους ανατρεπτικούς στόχους. Για την ΑΝΤΑΡΣΥΑ έχει κεντρική σημασία το θέμα του πολέμου, της πολεμικής προετοιμασίας και της Παλαιστίνης.

Οργανώνουμε την μαζική παρέμβαση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ με εξορμήσεις, εκδηλώσεις και άλλες πρωτοβουλίες σε πόλεις και γειτονιές.

Επίσης, προχωράμε σε παρεμβάσεις στην ύπαιθρο με τις θέσεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ για τους αγρότες.

Οργανώνουμε ανοιχτές συνελεύσεις των επιτροπών της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και απευθυνόμαστε στο αντικαπιταλιστικό δυναμικό, ως το τέλος Ιουνίου, για να συζητήσουν πάνω στην απόφαση της συνδιάσκεψης και του ΠΣΟ, να οργανώσουν την πολιτική παρέμβαση και να προγραμματίσουν εκδηλώσεις.

Οργανώνουμε κεντρικές εκδηλώσεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ στην Αθήνα (στις αρχές Ιούλη) αλλά και σε όλες τις μεγάλες πόλεις (ως 20/07).

Ενάντια στην εκλογική αναμονή παλεύουμε για το ξεδίπλωμα αγώνων και πρωτοβουλιών.

Στο επίπεδο του μαζικού κινήματος παλεύουμε μέσα από τα σωματεία, τις εργατικές συλλογικότητες και κινήσεις πόλης, ώστε να αναπτύσσονται αντιπολεμικές πρωτοβουλίες και κινητοποιήσεις, που θα συνδέουν τον πόλεμο με τα ζητήματα των εξοπλισμών, των μισθών και της ακρίβειας.

Κόμβος αντιπολεμικής παρέμβασης αποτελεί η επίσκεψη του Ρούμπιο, (πιθανά και του Τραμπ) ενόψει και της συνόδου του ΝΑΤΟ στην Άγκυρα στις αρχές Ιούλη. Μπροστά σε αυτή τη πρόκληση απαντάμε με πλατιά αντιπολεμική αντιιμπεριαλιστική καμπάνια. Στο πλαίσιο του εργατικού-συνδικαλιστικού κινήματος προτείνουμε να οργανωθεί αντιπολεμική απεργία την ημέρα της επίσκεψης.

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ θα συμβάλλει στην νεοσυσταθείσα «Αντιπολεμική Δράση» στην Αθήνα και πανελλαδικά.

Παλεύουμε για την επιτυχία της απεργίας στις 24/6 που έχουν βάλει διάφοροι κλάδοι στον ιδιωτικό τομέα με άξονα τις ΣΣΕ και τα εργατικά ατυχήματα, και την γενίκευσή της στον ιδιωτικό τομέα.

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ θα μπει αποφασιστικά μπροστά για να καταδικαστούν οι ένοχοι για το ρατσιστικό έγκλημα της Πύλου και της Χίου. Για να γίνουν μεγάλα και ενωτικά συλλαλητήρια για τα τρία χρόνια από το ρατσιστικό έγκλημα στην Πύλο την Παρασκευή 19 Ιούνη στην Αθήνα και σε πολλές πόλεις. Για να μην υπάρξει καμία συγκάλυψη στη δολοφονία των 600 προσφύγων στο ναυάγιο της Πύλου από κυβέρνηση, Λιμενικό, Frontex. Παράλληλα θα συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις ενάντια στην ψήφιση του νέου νόμου ενάντια στο άσυλο.

Παρεμβαίνουμε στο Pride στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις. Παλεύουμε για τη δημιουργία από τα κάτω αυτοοργανωμένων μη θεσμικών, χωρίς χορηγούς και κρατικές χρηματοδοτήσεις Pride! Αγωνιζόμαστε ενάντια στον σεξισμό, την ομοφοβία, την τρανσοφοβία, τις γυναικοκτονίες.

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ θα παρέμβει στις βουλευτικές εκλογές. Σύμφωνα με την απόφαση της 6ης συνδιάσκεψης θα απευθύνει πρόταση κοινής πολιτικής παρέμβασης προς τις δυνάμεις της αντικαπιταλιστικής, ανατρεπτικής αριστεράς με ανεξαρτησία από ΚΚΕ, ΜέΡΑ25, ΝΕ.ΑΡ. και ΑΡΑΣ/ΛΑΕ στη βάση της πολιτικής της πρότασης, καθώς και στη βάση προγράμματος και αρχών. Σε αυτή την βάση θα προχωρήσει σε ανάλογες πρωτοβουλίες.



το Πανελλαδικό Συντονιστικό Όργανο

της ΑΝΤΑΡΣΥΑ

Κυριακή 7 Ιούνη 2026


Τρίτη 2 Ιουνίου 2026

Συγκέντρωση και διαδήλωση ενάντια στο ΝΑΤΟϊκο Στρατηγείο, Πέμ. 4/6, 7μμ, ΔΕΘ (Πύλη ΧΝΑΘ)

antiwar_thes_POST02.jpg


Να κλείσει το ΝΑΤΟϊκό στρατηγείο

Έξω ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, Ε.Ε – Έξω οι Βάσεις του θανάτου

Από τον Αύγουστο του 2004, στο χώρο που στεγάζονταν το Γ΄ Σώμα Στρατού, λειτουργεί το ανατολικό στρατηγείο του NATO Rapid Deployable Corps - Greece (NRDC-GR).

Το ΝΑΤΟϊκό Στρατηγείο, είναι πλήρως ενταγμένο στην αμερικανοΝΑΤΟϊκή δομή που η άρχουσα τάξη της χώρας μας έχει παραχωρήσει στους φονιάδες του ΝΑΤΟ. Οπότε η κατεύθυνση του λαϊκού κινήματος, του αντιπολεμικού- αντιϊμπεριαλιστικού κινήματος δεν μπορεί να είναι άλλη από την πάλη για το κλείσιμο του ΝΑΤΟϊκού Στρατηγείου, πάλη που οφείλει να εντάσσεται στην πάλη για την έξοδο της χώρας από το ΝΑΤΟ, για να φύγουν οι Βάσεις του Θανάτου από την Ελλάδα.

Ιδιαίτερα σήμερα που η κυβέρνηση της ΝΔ για λογαριασμό της άρχουσας τάξης, έχει μετατρέψει την χώρα σε μια απέραντη αμερικανοΝΑΤΟϊκή βάση, που δίνει απλόχερα «γη και ύδωρ» στους αμερικάνους ιμπεριαλιστές και το γενοκτόνο Ισράηλ, έχει μεγάλη σημασία να ενταθεί ο αγώνας για το διώξιμο τους και την έξοδο της χώρας από την δολοφονική συμμαχία του ΝΑΤΟ.

Η σημασία αυτής της πάλης μεγαλώνει ακόμα περισσότερο, γιατί οι αμερικανοΝΑΤΟϊκές βάσεις γίνονται ταυτόχρονα στόχος αντιποίνων και συνακόλουθα μαγνήτες κινδύνου και πολέμου. Όπως αποδεικνύουν τα τελευταία γεγονότα (drone στη Κύπρο, θαλάσσιο ουκρανικό drone στη Λευκάδα), και κυρίως ο άδικος πόλεμος στην Ουκρανία ο μεγαλύτερος από τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο, ο αποκλεισμός της Βενεζουέλας και η απαγωγή Μαδούρο, ο αποκλεισμός της Κούβας, η βάρβαρη επίθεση των ΗΠΑ- Ισραήλ στο Ιράν, ο δικός μας λαός όπως και οι λαοί όλου του κόσμου κινδυνεύουν από τον άγριο ανταγωνισμό των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων για το ξαναμοίρασμα, αγορών, πηγών και δρόμων ενέργειας, τελικά για το ξαναμοίρασμα του κόσμου, και τις εφιαλτικές προοπτικές που γεννά αυτός ο ανταγωνισμός για μια γενικευμένη σύγκρουση.

  • ΟΧΙ στους ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΝΙΑΔΕΣ ΗΠΑ- ΙΣΡΑΗΛ

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Πέμπτη 4 Ιουνίου,

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ στην ΚΑΤΩ ΠΥΛΗ της ΔΕΘ (απέναντι από τη ΧΑΝΘ) στις 7μμ,

και

ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ προς το ΝΑΤΟΪΚΟ ΣΤΡΑΤΗΓΕΙΟ (Γ΄ Σώμα Στρατού)

ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ – ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Δευτέρα 25 Μαΐου 2026

Ανατρεπτική Αναπλαισίωση ΕΕΠ – ΕΒΠ: Να αναιρεθεί η προκλητικά ανεύθυνη οδηγίατου ΥΠΑΙΘΑ για τηλεφωνικήψυχολογικήυποστήριξη στη διάρκεια των πανελληνίωναπό τα ΚΕΔΑΣΥ!

706297069_122113386603273599_4780112485947166485_n.jpg

Δεν ανεχόμαστε το ΥΠΑΙΘΑ να παίζει επικίνδυνα παιχνίδια με την ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών/τριών μας & με τη δουλειά μας. Να αναιρεθεί η προκλητικά ανεύθυνη οδηγία του ΥΠΑΙΘΑ για τηλεφωνική ψυχολογική υποστήριξη στη διάρκεια των πανελληνίων από τα ΚΕΔΑΣΥ!


Ο κλάδος του ΕΕΠ/ΕΒΠ είναι σε αναβρασμό από χτες, οπότε και έφτασε στα ΚΕΔΑΣΥ οδηγία από το ΥΠΑΙΘΑ, σύμφωνα με την οποία πρόκειται να λειτουργήσουν στη διάρκεια των πανελληνίων «τηλεφωνικές γραμμές υποστήριξης στα ΚΕΔΑΣΥ 8:00- 20:00». Η κίνηση αυτή του ΥΠΑΙΘΑ είναι προκλητική, επικίνδυνη και έρχεται να εργαλειοποιήσει την αναστάτωση που επικρατεί αυτές τις ημέρες στα σχολεία, τους/τις εφήβους/ες και τις οικογένειές τους.

  • Γιατί η ψυχολογική/ψυχοκοινωνική υποστήριξη δεν είναι ευκαιριακή. Για να μπορέσει να λειτουργήσει προϋποθέτει σταθερότητα, διεπιστημονική συνεργασία, δεοντολογική πλαισίωση. Ξέρουμε ήδη καλά ότι αυτοί οι όροι δεν υπάρχουν στην καθημερινή μας εργασία, όμως η συγκεκριμένη κίνηση του ΥΠΑΙΘΑ υπερβαίνει τα εσκαμμένα.

  • Γιατί πρέπει να είμαστε μόνιμα και σταθερά σε κάθε σχολική μονάδα. Μόνο έτσι γίνεται ψυχοκοινωνική υποστήριξη, γιατί μόνο έτσι ο μαθητικός πληθυσμός και οι οικογένειες μπορούν να μας εμπιστευτούν και εμείς να κατανοήσουμε βαθιά τις ανάγκες του κάθε ανθρώπου με τον οποίο συνεργαζόμαστε. Γιατί δεν υποστηρίζουμε με το να δίνουμε “tips”, παρά συνοδοιπορώντας, παίρνοντας ανατροφοδότηση, όντας σταθερά δίπλα.

  • Γιατί η τηλεφωνική υποστήριξη είναι συγκεκριμένο πλαίσιο, το οποίο λειτουργεί μόνο εφόσον υπάρχει κατάλληλη εκπαίδευση και εποπτεία. Τηρεί συγκεκριμένα πρωτόκολλα ενεργειών, για τα οποία δεν έχουμε εκπαιδευτεί. Τίθενται έτσι ζητήματα δεοντολογικής άσκησης των επαγγελμάτων μας, καθώς και μας αφήνει έκθετους/ες σε εσφαλμένες ενέργειες και πιθανές νομικές επιπτώσεις.

  • Γιατί είμαστε εργαζόμενοι/ες και έχουμε εργασιακά δικαιώματα (και μόνο έτσι μπορεί να διασφαλίζεται και ποιοτικά η άσκηση του ρόλου μας). Το ΥΠΑΙΘΑ, όμως, κατεργάζεται από καιρό τη διεύρυνση ωραρίου των ΚΕΔΑΣΥ – και ανερυθρίαστα εργαλειοποιεί την τωρινή συνθήκη και τις πάγιες ανάγκες των εκπαιδευτικών κοινοτήτων, για να περάσει με το πρόσχημα του «προσωρινού» μία πρώτη εφαρμογή αυτής της διεύρυνσης.

  • Γιατί από άποψη νομικού πλαισίου, αυτή η οδηγία είναι αβάσιμη. Δεν εμπίπτει στα καθηκοντολόγια των ειδικοτήτων και παραβιάζει το εργασιακό ωράριο.

  • Γιατί συνάμα, οι ψυχολόγοι και κοινωνικοί/ές λειτουργοί εργαζόμαστε στα πόστα μας ΚΑΙ την περίοδο των πανελληνίων. Πώς φαντάζεται το ΥΠΑΙΘΑ ότι μπορεί να προχωράνε ταυτόχρονα, για παράδειγμα, οι αξιολογήσεις στα ΚΕΔΑΣΥ και η παροχή τηλεφωνικής υποστήριξης; Αναδεικνύεται πλήρως ο χυδαίος εμπαιγμός προς την κοινωνία, αφού είναι σαφές ότι δεν μπορεί καν να λειτουργήσει αυτή η οδηγία. Την ίδια στιγμή, είναι χυδαίος εμπαιγμός και εργασιακή/επιστημονική απαξίωση προς εμάς το να θεωρούμαστε «λάστιχα» που το ωράριό μας παραβιάζεται ανά πάσα στιγμή και «πυροσβέστες» που καλούμαστε να δουλέψουμε με ανύπαρκτο πλαίσιο σε σοβαρά αντικείμενα.

  • Γιατί ως πραγματικοί/ες εργαζόμενοι/ες στην εκπαίδευση – σε αντίθεση με την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ - ξέρουμε καλά και εισάγουμε στα σχολεία μας τις σχετικές πληροφορίες για τις αρμόδιες τηλεφωνικές γραμμές υποστήριξης, που λειτουργούν πλαισιωμένα. Ας αξιοποιήσει η ηγεσία αυτήν τη δική μας συσσωρευμένη γνώση και εμπειρία - την οποία μας έχει αφήσει να αποκτάμε με προσωπική ευθύνη, ακριβώς επειδή σεβόμαστε τη δουλειά μας. Στην πραγματικότητα, όμως, ψυχοκοινωνική υποστήριξη χωρίς πλήρη πλαισίωση (άρα και εκπαίδευση και εποπτεία) του εκάστοτε φορέα δεν μπορεί να λειτουργεί ολοκληρωμένα και ποιοτικά.

Εμείς παίρνουμε στα σοβαρά τη δουλειά μας και τις ανάγκες των μαθητών/τριών μας.

  • Καλούμε σε άμεση κινητοποίηση του κλάδου, για να ανασχεθεί η προκλητική (και επικίνδυνη) αυτή οδηγία & να στελεχωθούν όλα τα σχολεία της χώρας με το κατάλληλο προσωπικό. Να πάρει πίσω την οδηγία το ΥΠΑΙΘΑ μέσα στο Σαββατοκύριακο. Τη Δευτέρα το πρωί να πάμε κανονικά στα πόστα μας!

  • Αν δεν ανασχεθεί αυτή η κατάπτυστη και επικίνδυνη οδηγία, πρέπει τα σωματεία μας (ΣΕΕΠΕΑ) και η ομοσπονδία (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) να πάρουν απόφαση ότι ΔΕΝ ΥΛΟΠΟΙΟΥΜΕ την παράνομη οδηγία των ΠΔΕ: είναι εκτός καθηκοντολογίου, αντιδεοντολογική και επικίνδυνη.

  • Καλούμε τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, ΔΟΕ & ΟΛΜΕ, και την ΑΔΕΔΥ να βγάλουν ψηφίσματα αλληλεγγύης.

Ανατρεπτική Αναπλαισίωση στο ΕΕΠ – ΕΒΠ

Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις


Απόφαση της Συνδιάσκεψης ΑΝΤΑΡΣΥΑ Θεσσαλονίκης-Κ. Μακεδονίας (21/6/2026)

Α πόφαση της Συνδιάσκεψης ΑΝΤΑΡΣΥΑ Θεσσαλονίκης-Κ. Μακεδονίας (21/6/2026) Μπροστά στις εξελίξεις που τρέχουν και μ...