Συγκέντρωση

Δευτέρα 11 Απριλίου 2022

Α' ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Όχι στον  εξοστρακισμό  των καλλιτεχνικών μαθημάτων από το δημόσιο σχολείο!


 
Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσσαλονίκης
Προξ. Κορομηλά 51. - ΤΚ: 54622
 Θεσσαλονίκη,  10 Απρίλη 2022
 
 Προς :
  • Σχολεία και Συναδέλφους Α΄ΕΛΜΕ
  • ΔΔΕ  Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης
  • ΠΔΕ Κεντρ.Μακεδονίας
  • ΜΜΕ
                       
Όχι στον  εξοστρακισμό  των καλλιτεχνικών μαθημάτων από το δημόσιο σχολείο!
 
     Το ΔΣ της  Α΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει για μία ακόμα φορά τον  εξοστρακισμό  των καλλιτεχνικών μαθημάτων και των  κοινωνικών επιστημών από το αναλυτικό πρόγραμμα του Λυκείου και απαιτεί την άμεση επαναφορά τους !
Η επιλογή της κυβέρνησης  να απογυμνώσει το  Λύκειο από τα «περιττά» μαθήματα, αφήνοντας μόνο όσα χρειάζονται για την προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις, προετοιμάζει βήμα – βήμα το Λύκειο των ατελείωτων εξετάσεων και της Τράπεζας Θεμάτων, απομακρύνει το δημόσιο σχολείο από την ολοκληρωμένη γνώση, στερεί από τους μαθητές το δικαίωμα στη μόρφωση, στη πνευματική καλλιέργεια, τους αφαιρεί κάθε ευκαιρία επιλογής και εξέλιξης καταργώντας το ανθρωπιστικό και κοινωνικό περιεχόμενο από την βασική τους εκπαίδευση.
Έτσι, μαθητές και γονείς οδηγούνται σε έναν εξεταστικό  αγώνα δρόμου όπου η λαϊκή οικογένεια θα  πρέπει να βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να στηρίξει τη μόρφωση των παιδιών της. Γίνεται ξεκάθαρο ότι ενισχύονται οι ταξικοί φραγμοί στο Δημόσιο Σχολείο και δυσκολεύει η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα παιδιά των λαϊκών-εργατικών οικογενειών.
 
Η πολιτική αυτή επιλογή στοχεύει στην εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, την πτώση του πνευματικού επιπέδου των μαθητών και κατά συνέπεια στην αδυναμία της κριτικής ικανότητας και πνευματικής σκέψης των πολιτών. Λειαίνει το έδαφος για ένα Λύκειο μονομέρειας και ημιμάθειας.
 
Το Υπουργείο μάλιστα δεν  δίστασε να καταργήσει εντελώς ακόμα και τη διδασκαλία μαθημάτων που εξετάζονται πανελλαδικά (Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική) και  που θα έπρεπε να παρέχονται από το δημόσιο σχολείο έστω και ως μαθήματα επιλογής. Οδηγεί επίσημα χιλιάδες μαθητές στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση για την προετοιμασία τους  για τις αντίστοιχες σχολές. Με απλά λόγια, τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν τα δυσβάσταχτα δίδακτρα, αποκλείονται από σχολές όπως η Αρχιτεκτονική, η ΑΣΚΤ, οι σχολές Μουσικών Σπουδών, τα Ξενόγλωσσα Τμήματα κτλ.
 
Ταυτόχρονα  με τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα  ανατρέπονται τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών  με χιλιάδες οργανικές θέσεις  να χάνονται και η συμπλήρωση ωραρίου για ορισμένες ειδικότητες να είναι πρακτικά αδύνατη.
Η αισθητική αγωγή είναι ανάγκη και δικαίωμα κάθε μαθητή.
 Απαιτούμε:
 
  1. Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.
  2. Να μη χαθεί καμία οργανική θέση.
  3. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.
  4. Να χαρακτηριστεί το μάθημα των εικαστικών εργαστηριακό
  5. Κατάργηση της «τιμωρίας» για το παράβολο
  6. Οργανικές θέσεις για τους εικαστικούς στα Δημοτικά
  7. Ριζικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, που θα προωθούν την επιστημονική σκέψη, την κριτική ικανότητα και τη δημιουργικότητα των μαθητών και όχι τη μονομέρεια, την αποσπασματικότητα και την στείρα αποστήθιση!
  8. Αποσύνδεση του Λυκείου από την εισαγωγή στα ΑΕΙ
 
Στηρίζουμε τα αιτήματα των εκπαιδευτικών των εικαστικών και καλλιτεχνικών μαθημάτων και συμμετέχουμε στην κινητοποίηση που διοργανώνει το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος 
ΤΡΙΤΗ 12/4 στις 3:30μμ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ (ΠΑΡΑΛΙΑ).
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
 
                Η Πρόεδρος                                                                      Ο Γραμματέας
 
 
Τραγάκη  Δήμητρα                                                                    Αϊβαζίδης Βασίλης
 
 
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΟΛΜΕ: ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΘΕΑΤΡΩΝ και ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΩΝ – ΒΙΒΛ/ΛΕΙΩΝ –ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

      Ο.Λ.Μ.Ε.           Ερμού & Κορνάρου 2                                               ...