ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ - ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ Α' ΕΛΜΕ
Η πρότασή στο ΔΣ της Α΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για από κοινού κινητοποίηση των ΕΛΜΕ
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ!
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ
ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΜΕ ΜΑΖΙΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
ΟΛΟΙ- ΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 30-10-2023,2ΜΜ ΣΤΗ ΔΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΜΑΖΙΚΑ ΣΕ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΩΝ ΥΠΕΡΩΡΙΩΝ
ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
Εδώ και δύο μήνες , Υπουργείο και ΔΔΕ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ , στα πλαίσια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής , προχωρούν στη διαχείριση των κενών στα σχολεία σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Εδώ και δύο μήνες ,αφού:
Ø Αφήνουν τα σχολεία χωρίς το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό, ελάχιστοι οι διορισμοί, κατά πολύ μειωμένες οι προσλήψεις αναπληρωτών με το απαράδεκτο καθεστώς των προσλήψεων κατά δόσεις-φάσεις, χιλιάδες κενά σε βάρος των αναγκών σχολείων και μαθητών, χιλιάδες συνάδελφοί μας αναπληρωτές άνεργοι και χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες. Τέλη Οκτώβρη και σε πολλά σχολεία εξακολουθούν να λείπουν καθηγητές και καθηγήτριες ακόμη και βασικών ειδικοτήτων! Τα κενά και στις δύο διευθύνσεις του νομού ανέρχονται σε τουλάχιστον 229 (150 στη γενική παιδεία και τα υπόλοιπα 79 στην ειδική αγωγή). Και σε αυτά δε συνυπολογίζονται άλλα 200 ή και παραπάνω που αφορούν άλλες εκπαιδευτικές δομές (δομές προσφύγων, ενισχυτική διδασκαλία, ΕΠΑΛ/ΜΝΑΕ κ.ά.
Στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσ\νίκης οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών έγιναν με το σταγονόμετρο, μόλις 67 ήταν στην α΄φάση και 20 στη β΄) και ταυτόχρονα επικρατεί η απόλυτα αδιαφάνεια τόσο με την απόκρυψη των κενών όσο και με τις τοποθετήσεις των συναδέλφων Δε δημοσιοποιούνται κενά και τοποθετήσεις,, καθώς τα στοιχεία αυτά θα επιβεβαίωναν τις μεγάλες ελλείψεις που υπάρχουν στα σχολεία. Ελλείψεις που η ΔΔΕ προσπαθεί να μπαλώσει με πρακτικές σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, που έχουν απορρυθμίσει σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς και μόνο οργή και αγανάκτηση μπορεί να προκαλέσουν.
Είναι χαρακτηριστικό ότι:
Ø Χωρίς καμία ντροπή αδιαφορούν για τα παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μειώνουν πάνω από το 60% τις προσλήψεις σε παράλληλες στηρίξεις. Αρνούνται την έγκριση ολιγομελών τμημάτων , όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία για τμήματα όπου φοιτούν μαθητές\τριες με ειδικές μαθησιακές( 3ο γυμν. Θες\νικης)
Ø Συγχωνεύουν τμήματα με στόχο τη τεχνητή δημιουργία πλεονασματικού εκπαιδευτικού προσωπικού και τις περικοπές σε προσλήψεις αναπληρωτών. Δημιουργούν τμήματα των 25 και πλέον παιδιών και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν μετακινούν παιδιά σε όμορα σχολεία ώστε τα τμήματα να μη «σπάσουν».
Ø « Κουκουλώνουν» και εξαφανίζουν τα κενά με διάφορες αλχημείες (π.χ. σπάζοντας όσα ήταν κάτω από 12 ώρες σε δίωρες, τρίωρες και τετράωρες «φέτες») για να δίνουν με άνεση! οδηγίες να καλύπτονται τα κενά «εκ των ενόντων».
Ø Έχουν σπάει κάθε ρεκόρ στις αδιαφανείς και αυθαίρετες τοποθετήσεις αλλά και μετακινήσεις και εκπαιδευτικών.
Ø Προχωρούν ακόμη και σε υποχρεωτική μετακίνηση οργανικά ανηκόντων συναδέλφων σε άλλα σχολεία, αφαιρώντας ώρες με τις οποίες συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο με μαθήματα Β' Ανάθεσης στο σχολείο της οργανικής τους.
Ø Απαξιώνουν τους αναπληρωτές\τριες και παραβιάζουν τα δικαιώματά τους.
ΚΑΙ έρχονται ΤΩΡΑ να επιβάλλουν μαζικά δεκάδες ώρες υπερωρίες έως και 5 ωρών σε μόνιμους αλλά και αναπληρωτές ! συναδέλφους, ακόμα και σε διαφορετικά σχολεία από εκείνα όπου υπηρετούν!!
Έτσι, για παράδειγμα, 15ωρο κενό μαθηματικών σπάει σε τρία πεντάωρα που ανατίθενται στους τρεις μαθηματικούς του σχολείου, ενώ σε άλλη περίπτωση χημικός λυκείου καλείται να καλύψει τις πέντε ώρες φυσικής που έχουν μείνει ακάλυπτες σε γειτονικό γυμνάσιο. Ακόμα και σε υποδιευθυντή σχολείου θέλουν να επιβάλλουν με προφορική εντολή 4 ώρες υπερωρίες, ενώ ξεπερνά κάθε προηγούμενο να επιχειρούν να καλύψουν με υποχρεωτικές υπερωρίες πάνω από 160 ώρες σε σχολείο της Ανατολικής Θεσ\νίκης !
Η εντολή της ανάθεσης δε δίνεται ποτέ γραπτώς και ποτέ από τις ίδιες τις διευθύνσεις εκπαίδευσης. Με προφορική επικοινωνία ασκούνται πιέσεις στους διευθυντές των σχολείων, ώστε να αναλάβουν εκείνοι την ευθύνη των συγκεκριμένων αναθέσεων και να αποσείσουν τις δικές τους για αυτήν τη συνειδητή αντιεκπαιδευτική πολιτική επιλογή τους .
Με πρακτικές του τύπου «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» ΔΔΕ και υπουργείο με τις υποχρεωτικές υπερωρίες μεταφέρουν το βάρος της κάλυψης των κενών στις πλάτες των καθηγητών, εφαρμόζοντας την κυβερνητική πολιτική των περικοπών που πλήττει τη δημόσια εκπαίδευση.
· Αυξάνουν μέχρι και πέντε ώρες τη βδομάδα τον εργάσιμο χρόνο για δεκάδες εκπαιδευτικούς, που έχουν επιφορτιστεί με τα πάντα μέσα στο σχολείο και καλούνται με μισθούς πείνας να δουλεύουν μέχρι τα 67, και τους οδηγούν σε εργασιακή εξουθένωση και εντατικοποίηση με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το εκπαιδευτικό - παιδαγωγικό τους έργο. Σε μια περίοδο που επιχειρείται με διάφορους τρόπους η παραβίαση του εργασιακού μας ωραρίου μας, έρχονται να προστεθούν και οι υποχρεωτικές υπερωρίες , στρώνοντας το έδαφος για την επιχείρηση επέκτασης του ωραρίου μας και του εργάσιμου χρόνου μας.
· Υπονομεύουν τη λειτουργία των σχολείων , υποβαθμίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και καταπατούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
· Οδηγούν ουσιαστικά σε εκατοντάδες απολύσεις αναπληρωτών με ορατό τον κίνδυνο, εν όψει της τρίτης φάσης προσλήψεων των αναπληρωτών, τα συγκεκριμένα κενά που τώρα θέλουν να καλύψουν όπως-όπως, να «χαθούν» από το σύστημα και να μη δοθούν ποτέ για τις αναγκαίες προσλήψεις.
ΔΕ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Είναι σαφές ότι δεν είναι αποδεκτό να ανατίθεται υπερωριακή απασχόληση σε εκπαιδευτικούς του σχολείου, για κενά που οφείλουν να καλυφθούν με προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων και οι ίδιοι οι συνάδελφοι/ισσες δεν πρέπει να αποδέχονται τέτοιες «λύσεις», που μειώνουν τις θέσεις εργασίας και εισάγουν την ωρομίσθια δουλειά.
Καλούμε ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους που στα σχολεία τους θα τεθεί το ζήτημα των υπερωριών να το επικοινωνήσουν άμεσα στην ΕΛΜΕ.
Παράλληλα ,καλούμε τους συναδέλφους, όπου επιχειρείται η ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών, να οργανώσουν συλλογικά την αντίστασή τους. Δεν αποδεχόμαστε προφορικές εντολές, δε συναινούμε σε τέτοιου είδους αντιεκπαιδευτικές "λύσεις. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων με αποφάσεις τους , επιστολές διαμαρτυρίας και όποιον άλλο τρόπο κρίνουν πρόσφορο, να δηλώνουν την αντίθεση τους στη «λύση» που έχει δρομολογηθεί για την κάλυψη των κενών , προβάλλοντας το αναγκαίο όσο ποτέ αίτημα του κλάδου για μαζικούς, μόνιμους διορισμούς και μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών .
Καλούμε τους διευθυντές/ντριες να μην προχωρούν στις αναθέσεις, ας το πράξουν οι ΔΔΕ και τα ΠΥΣΔΕ, όπως ορίζει η σχετική εγκύκλιος.
Απαιτούμε – διεκδικούμε
• Να καλυφθούν όλα τα κενά τώρα σε γενική παιδεία, ειδική αγωγή και σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές.
• Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί / μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. 20.000 χιλιάδες μόνιμους διορισμούς τώρα στη Β/θμια. Όχι στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
• Να δοθούν όλα τα κενά στους αναπληρωτές και με δικαίωμα ενστάσεων.
• Στους αναπληρωτές ειδικής αγωγής να επαναληφθούν οι τοποθετήσεις, όπως στη γενική παιδεία.
• Στα Τμήματα Ένταξης και στην παράλληλη στήριξη να καλυφθούν όλες οι ώρες που δικαιούνται οι μαθητές σε κάθε ειδικότητα.
• Να γίνουν τώρα μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών ΕΒΠ-ΕΕΠ για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.
• Να εγκριθούν όλες οι αιτήσεις για νέα Τμήματα Ένταξης που εκκρεμούν χρόνια.
• Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές.
• Μέτρα στήριξης της διαβίωσης των συναδέλφων που τοποθετούνται μακριά από το τόπο τους.
• 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.
ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ –ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου